Maanantaina ihana Ninja tuli Maaritin kanssa kyläilemään. Ninja on niin hauska, osaa olla niin nätisti ja kuitenkin vielä löytyy sitä pentumaista koheltamista. Jos Ninja olisi mun koira, niin lellisin varmaan ihan pilalle

Peto taas... hmm... pientä itsepäisyyttä havaittavissa. Esim. jos on vapaana pihalla, niin ei aina "kuule" kun sisälle kutsutaan. Nyt tykkää leikkiä lumessa. Peto on alkanut tutkia maailmaa laajemmin ja kulkee lenkeillä vapaana ollessaan välillä ihan turhan kaukana. Pitää olla silmät selässäkin, Pedon mielestä nimittäin kaikki ihmiset ja koirat pitää käydä moikkaamassa ja lupaahan ei tartte kysyä. Pikku koira tekee mitä haluaa ja uskaltaa.

Tänään kävi pikkanen vahinko. Peto jäi mun jalkoihin, kun eteisessä kiireessä olin lähdössä töihin ja mulla oli jo kengät jalassa. Ainakin me kummatkin pelästyttiin pahasti. Aluksi arasteli tassua, mutta näytti juoksevan normaalisti ennenkuin talosta lähdin. Tosin en ehtinyt jäädä kauaksi aikaa ihmettelemään. Nyt on Peto yksin kotona, toivottavasti pentusella kaikki ok. Ehkä oppii jatkossa väistämään ... mutta huono omatunto mulla asiasta on.